Mijn High School jaar in Mexico.

Orlando!!

Hallo, daar ben ik alweer met mijn blogpost over mijn ervaringen in Orlando.

We kwamen dus rond 10:00 uur aan. Eigenlijk iets voor 10:00 uur. Toen moesten we in het vliegtuig blijven zitten, omdat de douane nog niet aan het werk waren. Toen het precies 10:00 uur was mochten we het vliegtuig uit om door de douane te gaan.
Ik moest alleen door de douane, omdat Liz en Cami op een visa reizen en ik op een esta. Als ik door de douane moet voel ik me eigenlijk altijd een crimineel, ook al heb ik natuurlijk niks gedaan, maar dat wordt nog eens extra versterkt bij de Amerikaanse douane. Deze man dacht daar ook eens lekker gebruik van de maken; meisje alleen, die ga ik lekker aanpakken. Ik vond het allemaal een beetje irritant en heel overdreven, maar hij zal zich wel goed gevoeld hebben op dat moment.
Hij begon met: 'Wat kom je doen in Orlando?' , daarna 'Waar kom je vandaan vliegen?' 'Wat deed je daar in Mexico?' 'Met wie reis je?' 'Waarom zijn ze nu niet bij je?' 'Waarom woon je een jaar in Mexico?' Toen begon hij ook nog eens in het Spaans te praten (waarschijnlijk om te checken ofzo of ik wel écht wat Spaans sprak hahaha) en moest ik mijn volledige naam zeggen. Toen sloot hij af dat hij mijn naam wel heel raar vond. Tsja, daar kan ik verder ook niks aandoen antwoordde ik toen maar. Toen mocht ik uiteindelijk toch het land in. Gelukkig maar. Het zou een beetje jammer zijn geweest als ik weer op het vliegtuig terug wordt gestuurd door een rare naam en dat ik een jaar in Mexico verblijf. Maarja, iedereen die vanuit Mexico komt is natuurlijk ook meteen direct gevaarlijk, hahaha.

We waren uiteindelijk al om 11:00 uur in Orlando, maar we konden officieel het hotel pas in rond 14:00 uur. Victor zou pas 's avonds heel erg laat aankomen. We hebben toen een tijdje op het vliegveld rondgehangen en hebben toen maar besloten om toch naar het hotel te gaan om proberen in te checken.
Er is een speciale afdeling voor Disney transport op het vliegveld. Je laat dan je reservering zien en wordt in de juiste rij gezet voor jouw bus (er zijn 11 rijen die allemaal naar meer dan een hotel leidden).
Wij zaten in het Disney's Allstar Music Hotel en toen we daar aankwamen konden we gelukkig meteen inchecken. We sliepen met iedereen op 1 kamer. De kinderen (ik reken mezelf ook maar even tot kind haha) hadden allemaal een uitklapbed. Het was niet heel comfortabel, maar heb wel gewoon kunnen slapen. Je krijgt dan ook een 'Magic Band'. Daarmee kan je met Fastpass de attracties in, je kan er dingen mee betalen (alleen gemachtigden), en er je hotelkamer mee openen. Heel handig.
De rest van de dag hebben we niet veel meer gedaan. Het is in Orlando veel warmer dan in Querétaro, dus Cami en ik hebben de hele middag gezwommen.

De volgende dag gingen we naar Disney's Hollywood Studios. Dit staat echt in het teken van alle films, maar op dit moment draait eigenlijk alles om Star Wars. Ik vond dat wel gaaf! We hebben ook een foto met Kylo Ren, de 'nieuwe slechterik' in de nieuwe trilogie. Je kon ook Chewbacca ontmoeten, maar daar stond 40 min. wachttijd, dus dat hebbben we niet gedaan. In verband met de feestdagen was het ook echt super druk. Alle wachttijden waren eigenlijk overal minimaal 60 minuten.

De dag erna gingen we naar Magic Kingdom. In dit park staat ook het bekende Disney kasteel. We hadden net een attractie gedaan toen het bijna tijd was voor de Disney parade. Dan komen alle Disney figuren in een optocht voorbij. Hiervoor wilden we een goed plekje zoeken. We vonden een plekje en moesten toen nog even wachten. Ik begon een beetje mijn omgeving te verkennen en wie zat er nog geen 2 meter voor me op de grond.. Andrés Guardado, speler van PSV en het Mexicaanse nationale elftal! Toen heb ik het aan Liz, Victor en Cami vertelt. Zij hadden hem helemaal niet herkend, maar toen ik het zei wisten ze wel over wie ik het had. Toen begon de parade. Het was erg vrolijk en alle figuren kwamen dansend en op grote karren voorbij.
Na de parade vroeg Victor snel aan mij of ik een foto wilde. Ja, tuurlijk wilde ik wel een foto, maar vond het zo stom om te vragen. Toen heeft Victor het gevraagd en ben ik samen met Cami op de foto gegaan. Ik vond het zo apart dat je zo iemand dan gewoon random in Dinsey in Orlando tegenkomt.
's Avonds was er nog een show met karakters van Frozen. Dat was ook wel grappig om te zien.

Na twee dagen de hele dag rondgestruind te hebben door twee parken hadden we een dagje rust. Het weer was ook ineens helemaal omgeslagen. Het was ineens echt heel koud. Je moest echt een lange broek en een jas aan. We gingen vandaag naar Disney Springs, een groot shopping gebied. We zouden 's middags winkels gaan bekijken en om 18:00 uur hadden we tickets voor Cirque du Soleil. De winkels waren niet heel speciaal. We hadden ook nog gereserveerd bij een restaurant helemaal in de stijl van de dino's. Het heette dan ook 'T-Rex'. Daar hebben we lekker gegeten.
Van de show bij Cirque du Soleil heb ik super genoten. Het was heel spectaculair en super leuk. Daarna zijn we weer teruggekeerd naar het hotel. Het was eigenlijk te koud om buiten nog wat te doen.

De dag erna was het oudejaarsdag! We gingen naar 'Epcot Center'. In dit park waren verschillende landen nagebouwd. Daar kon je ook echt geimporteerde spullen uit die landen kopen. Dat vond ik heel erg leuk om te zien. Samen met het park Magic Kingdom waren dit de enige Disney parken die open bleven na 00:00 uur. Het was dus mega druk (nóg drukker dan de andere parken waar we geweest waren) en je kon dan ook bijna nergens in, behalve als je minstens 2 uur wilde wachten. We hebben dan ook alleen de attracties gedaan waar we fastpasses voor hadden. Daarna zijn we alle landen (Mexico, Italie, Frankrijk, Duitsland, Japan, China, VS, Noorwegen) gaan bezoeken. Daar hebben we eigenlijk de hele middag over gedaan. Het leukste vond ik dat in die landen echt mensen werken die oorspronkelijk uit die landen komen. Dus bijv. in Duitsland werken alleen Duitsers (die ook echt Duits spreken).
Om 21:00 uur waren Cami en Ximena (dochter van Victor, 3 jaar) al in slaap gevallen. Ook de dochter van 12, Xamira had geen zin meer om op te blijven. Cami was ook al daarvoor aan het zeuren of we terug konden naar het hotel. Toen heb ik wel even gezegd dat ik wel tot 00:00 uur wilde blijven. Ik ben maar een keer met oudjaar in Disney, dan ga ik niet om 21:00 uur al terug naar het hotel!! Dat vonden Liz en Victor ook wel, dus zijn we gewoon gebleven. We hadden gereserveerd in een Duits restaurant. Dat vond ik echt super leuk. Het eten was niet écht net zo lekker als in Duitsland, maar heb wel brötchen, kartoffelsalat en rode kool kunnen eten. Ook was er Duits entertainment, dus Schlagers.
Na het eten zijn we een plekje gaan zoeken om het vuurwerk te kunnen bekijken. Het was toen al heel erg druk. Om 23:40 uur vond een vuurwerkshow plaats. Dit was een show die ze normaal ook uitvoeren. Daarna werd er per land vertelt hoelaat zij het nieuwe jaar in waren gegaan en wat vuurwerk afgestoken (dus eerst China en Japan, daarna Italie, Frankrijk, Duitsland en Noorwegen, en nu waren Mexico en de VS aan de beurt). Toen begon het aftellen van 10 naar 0 en kwam er weer een hele vuurwerkshow. Zóveel vuurwerk in een keer dat afgetoken wordt heb ik denk ik nog niet eerder gezien. Het was echt heel erg mooi!!
Daarna wilden we zo snel mogelijk naar de uitgang van het park om de shuttle terug te nemen naar het hotel. Overal waren ook nog wat afterparties aan de gang. We kwamen na heel wat moeite door de drukte aan bij de shuttles. Het was alleen zo druk met mensen die naar het hotel wilden dat we wel meer dan een uur hebben moeten wachten in de rij om de shuttle naar ons hotel te nemen!!

De volgende dag hebben we wat uitgeslapen. We gingen naar Animal Kingdom. Dat was het minst drukke park. Waarschijnlijk omdat het 1 januari was en mensen nog aan het uitslapen waren. Hier hebben we dus ook meer attracties kunnen doen. Het leukste was de safari met echte wilde beesten. Het was natuurlijk ook een beetje zielig. Het wordt aangekondigd als een safari door het wild. De dieren zitten niet in hokken, maar ze zijn natuurlijk ook niet vrij. Het was wel gaaf om deze dieren te zien.
's Avonds zijn we ook nog naar een show van de Lion King gegaan. Dit was een interactieve show met allemaal liedjes uit de film. Dit vond ik ook heel erg leuk.

De laatste dag gingen we naar Universal Studios. Daar had ik ook heeeel erg naar uitgekeken. Ik was vooral heel enthousiast over de wereld van Harry Potter die daar heel groot is nagebouwd. Helaas deelden mijn reisgenoten dit enthousiasme niet, hahaha, dus jammer genoeg gingen we hier pas erg laat naartoe, toen het al donker was. Ik kon toen eigenlijk geen goede foto's meer maken. Ook, omdat we niet meer zoveel tijd hadden voordat het park zou sluiten, hebben we alles maar heel kort en snel moeten bekijken. Ik heb er wel een mooie sweater aan over gehouden!
Universal was qua attracties wel veel leuker dan alle Disney parken bij elkaar. Er waren hier veel meer attracties voor volwassenen.

De volgende dag moesten we na het ontbijt afscheid nemen van Xamira, Ximena en Victor. Zij moesten toen al op het transport naar de luchthaven. Onze vlucht zou pas 's avonds om 20:30 uur vertrekken. We zijn toen weer naar Disney Springs gegaan en hebben daar wat rondgelopen.
Toen we eindelijk naar het vliegveld konden liep alles eigenlijk heel soepel en we konden ook optijd het vliegtuig in. Toen iedereen in het vliegtuig zat kwam de mededeling dat er een defect was en dat ze het zo snel mogelijk zouden proberen te maken, maar dat wel iedereen weer het vliegtuig uit moest. Toen hebben we nog tot 22:30 uur moeten wachten en werd er ook een gate change doorgegeven. Ik denk dat ze het vliegtuig niet hebben kunnen maken en dat we met een ander toestel moesten gaan vliegen. De vlucht zelf is verder zonder problemen verlopen, maar we kwamen nu wel een stuk later in Mexico aan. Liz heeft me weer bij die zus afgezet en ik heb daar geslapen.

Alles stond inmiddels in Mexico helemaal in het teken van Driekoningen. Liz vertelde me dat dit hier voor veel families belangijker is dan het vieren van kerst. De traditie is hier dat je een 'Rosca de Reyes' koopt, een soort rond zoet brood. Iedereen mag een stuk aansnijden. Als er in het stuk dat je aansnijdt een poppetje zit (zogenaamd het kindje Jezus) moet je voor het feest dat gevierd wordt op 2 februari Tamales of Atole kopen. De avond van 4 januari sneedden we er een aan bij de zus waar ik verbleef (samen met de rest van de familie). Ik had geen poppetje, maar Liz wel.

De avond van 5 januari rond 22:00 uur kwam Victor pas weer aan in Mexico. We zijn daarna meteen naar huis doorgereden.

Opzich was het heel fijn om 's avonds te rijden omdat het op dit moment in Mexico nogal onrustig is.
De regering heeft de benzine prijzen tot 30% verhoogd, terwijl de president aan het begin van zijn regeerperiode duidelijk heeft gezegd om dit niet te doen. De mensen zijn woedend en sluiten daarom wegen af, overvallen winkels en er vindt veel geweld plaats. In Queretaro is het opzich rustig, maar in Mexico-Stad is het wel erg onrustig. Ik heb persoonlijk gelukkig tot nu toe niks van dit geweld meegemaakt, maar ik hoop dat het snel weer rustig wordt.

Toen we midden in de nacht thuis aankwamen wachtte ons ook nog een onplezierige verrassing. Ze zijn al weken bezig met de verbouwing van het huis. Er wordt bovenop het huis nog een extra verdieping gebouwd, zodat er wat meer ruimte komt, omdat er een baby opkomst is. Tot nu toe waren ze alleen buiten geweest, maar in de week dat wij weg waren waren ze ook binnen begonnen (o,a, het maken van de trap naar de nieuwe verdieping). Alles was vies en lag onder het stof. Ook was het halve huis en onze kamers afgeplakt met plastic. Echt een soort ravage.

De volgende dag was het 6 januari, dus Driekoningen. Cami had weer erg veel cadeautjes gekregen, maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik ook wat zou krijgen. Ze geven me namelijk al zoveel! Maar ook ik heb een cadeau gekregen. Namelijk, het bordspel Trival Pursuit. Daar ben ik echt super blij mee, want dat vind ik een geweldig spel. Een hele onverwachtse, maar geweldige verrassing.

Thuis hebben we ook nog een 'Rosca de Reyes' aangesneden en nu had ik wel een poppetje! Nu moet ik Atole (soort chocolademelk) kopen voor 2 februari.

Ik heb nog steeds vakantie, maar begin volgende week weer met school.

Tot de volgende blog!

Maud


Reacties

Reacties

Inge

Zo, lieve meid, dat is alweer zo'n geweldig verhaal!
Maar wat een bijzondere vakantie heb je daar gehad in Orlando. En dan ook nog naar zoveel parken. Ongelofelijk dat jouw gastfamilie je dat allemaal kan bieden. Wat een onvergetelijke tijd heb jij daar. En ook heel bijzonder dat je nu de kinderen van Victor uit Spanje ook eens hebt kunnen ontmoeten.
Knap trouwens dat je zo "je mannetje" hebt gestaan daar bij die vervelende douane meneer in Amerika!
Het zal bij jullie thuis wel heel erg mooi gaan worden als de bouwvakkers al zo lang bezig zijn met de verbouwing. Hopelijk ben je snel van het stof en het getimmer verlost.
Nog veel plezier en lekker luieren in je laatste vakantieweken en dan weer lekker aan de slag.
Dikke kus!

Robert

Flapperend met de oren. Weer een heel mooi verhaal.
Niet vergeten hè 2 februari :), ben benieuwd.
Genieten en afzien tegelijk met al dat wachten. Wel knap dat je zo makkelijk met de andere kinderen op de kamer slaapt. Tenminste, daar lees ik niks over maar ja veel keuze is er natuurlijk ook weer niet ;)

Pascal & Anja

Hoi Maud,
Pffffff....wat een belevenissen weer zeg en weer zo leuk geschreven.
Jij maakt wat mee en zo leuk allemaal.
Geniet ervan meid want voordat je het weet ben je weer terug en is dit avontuur voorbij.
Liefs en groetjes ome Pascal & tante Anja

Peter en Mieke

Zo daar zijn we eens goed voor gaan zitten. Wat een geweldige kerstvakantie heb je gehad. Helemaal te gek. Superlief van je gastouders dat ze je dat allemaal mee laten beleven.
En jij staat je mannetje wel, zo bij de douane. Het verlegen meisje van een paar jaar geleden is niet meer. Lieve Maud geniet nog van je laatste weekje vakantie en dan volgende week er weer tegenaan. Dag lieve meid xx

Toos

Wat heb jij een lotje uit de loterij geweldig .Ik val van de ene verbazing in de andere.Het is alsof je in een film speelt.
Dat de rest van het jaar goed mag verlopen succes.

Oma & Opa

Oma heeft jouw blog wel twee keer gelezen, wat een verhaal je hebt zoals iedere keer weer vele leuke dingen beleeft.Het begon al bij de douane dat was wat minder maar je hebt het goed opgelost. Je hebt kennis gemaakt met de kinderen van Victor. De Disney parade gezien studio's bekeken LION KING gezien een en al gezelligheid. Met naar huis gaan nog wat ongemak op het vliegveld gehad, thuis nog wat stof happen dus alles met elkaar fijne vakantie gehad.
Maud de groetjes van oma & opa xxx, en weer succes op school doei

Opa Theo & Oma Mien

Hoi Maud ik heb je blog een paar keer moeten lezen, ik geloof mijn oren niet. Dat je in een paar dagen zoveel gezien en gedaan hebt is niet te geloven. Wat een geweldige vacantie Maud. Die zal je niet gouw vergeten.
Daarom had ik Oma een keer gevraagd een reactie te schrijven. Maar dat zal je alwel gezien hebben.
Maud; Groetjes: Opa & Oma xxxxxx

Mary

Top Maud, geniet er van.
succes weer op school

Groetjes 4M

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!