Mijn High School jaar in Mexico.

Geslaagd en een gastgezin!!

Deze week is een week vol goed nieuws!

Woensdag 15-6 rond 21:00 uur 's avonds kreeg ik een mailtje van AFS dat er een gastgezin voor me gevonden is! Wat was ik blij toen ik dat hoorde! Ik kom te wonen in de provincie Querétaro, in een buitenwijk van de hoofdstad Santiago deQuerétaro. Het deel waar ik kom te wonen heet Juriquilla enis het nieuwste deel van de stad. Het huis kan ik zelfs nog niet bekijken op Google Maps (street view uit 2012)omdat het toen nog niet eens gebouwd was!
Mijn gastfamilie bestaat uit: moeder Liz (38), (stief)vader Victor (47) en dochter Camila (10). Ik heb meteen een mailtje gestuurd om ze te laten weten dat ik het super leuk vind om bij hun te komen wonen en kreeg meteen een hele leuke en lievemail terug! Ze vertelde me dat de school waar ik naar toe ga Universidad del Valle de México (UVM) heet, dat er erg veel leuke dingen te doen zijn in de stad en dat ik in het huis een eigen slaapkamer en badkamer heb! Dat was al helemaal een feestje om te horen, haha! :)
Al met al ben ik heel enthousiast over mijn 'nieuwe gezin' en kijk er erg naar uit om ze te ontmoeten, hoewel het natuurlijk wel super spannend is!
Het volledige dossier met alle informatie over het gezin en de omgeving moet ik nog door AFS toegestuurd krijgen, maar dat komt hopelijk snel!

Donderdag 16-6 was het de dag van de uitslag van de examens! Na heel de dag in spanning te hebben gezeten werd ik rond 16:10 uur gebeld dat ik geslaagd was met een 'prachtige lijst'. Ik was natuurlijk erg benieuwd naar mijn cijfers, maar moest tot 17:00 uur wachten tot ik ze op kon komen halen. Toen ik om 17:00 uur aankwam op school was er een heel feestelijke en gezellige stemming. Eerst kregen we nog een toespraak van de directrice dat we allemaal een hele prestatie hadden neergezet. Daarna moesten we naar de lokalen om bij de mentorde cijferlijst op te halen. Ik ben met super mooie punten Cum Laude geslaagd voor de HAVO!! Daar ben ik echt heel erg blij mee, en trots op! Nu kan mijn Mexico avontuur echt doorgaan en (over 2 maanden al!!) beginnen!

Twee weken geleden ben ik ook nog naar Londen geweest, wat erg leuk was! Mama en ik hebben het heel erg gezellig gehad en heel veel gezien, hoewel het vreselijk koud was (maar ja, Engelser kan het bijna niet, haha!).We hebben een tour door Londen gedaan en alle belangrijkste dingen gezien zoals de Big Ben, Tower Bridge, Londen Eye, Buckingham Palace (wisseling van de wacht), Piccadilly Circusen St. Paul's Cathedral. Ook hebben weThe Making Of Harry Potter bezocht, wat ik echt super gaaf vond! We hebben ook de expositie van de Rolling Stones bezocht 'Exhibitionism', wat ook leuk was!Het leukste was misschien nog wel het zebrapad op Abbey Road, waar iedereen overheen probeert te lopen als een 'echte' Beatle. Daar hebben mama en ikheel erg om moeten lachen!

Tot de volgende blog!

Maud

Reacties

Reacties

Pascal & Anja

Hoi Maud,

Als eerste van harte gefeliciteerd met je slagen. Hoe kan het ook anders je hebt er keihard voor gewerkt dus het is je gegund meid. Aan de zijlijn meegekregen dat je naar Londen bent geweest super tof om te horen dat je hebt genoten. En dan nu de voorbereiding voor nog wat vakanties en dannnnnnn MEXICO. Wij blijven je volgen maar voordat je gaat in juli nog even je feessie hé.

Liefs en groetjes ome Pascal en tante Anja

Inge

Wat ontzettend fijn dat je nu een eindelijk een gastgezin hebt! Volgens mij heb je het heel erg getroffen met je nieuwe familie. Wat een leuke nieuwe papa en mama ga je krijgen. En ook nog een zusje! De stad waar je komt te wonen biedt vanalles. Superleuk.Ik heb er alle vertrouwen in dat het een geweldig jaar voor je gaat worden.
Gelukkig ben je nog 2 maanden hier en gaan we nog lekker samen op vakantie en een mooi "fiesta mexicana"-afscheidsfeestje geven.:)

4M

Hoi Maud,

Nogmaals van harte gefeliciteerd met je Havo diploma en nog wel cum laude zoals je dat graag wilde.
Ook al moet je er lang op wachten het komt allemaal wel goed met dat Mexico avontuur van jou.
Wij wensen je heel veel plezier volgende week met je vakantie en hopen snel weer wat van je te horen.

Groetjes 4M

Opa Theo

Maud nogmaals gefeliciteerd met die mooie cijferlijst, dat verdient echt Cum Laude op het diploma.
Nu nog eerst opmaken voor 12 dagen voor Nepal, wat ben je toch een reiziger. De wereld zal voor jou te klein zijn voorwaar je overal al geweest bent. En in augustus het grote avondtuur naar Mexico bij de nieuwe papa Victor en mama Liz en zusje Camila. Als je nog maar terug komt met al die luxe, eigen kamer met badkamer, maar wij blijven wachten want we zien je weer graag terug. Mopje maak er maar een mooi jaar van, maar eerst nog een feestje. Opa

Peter en Mieke

Lieve Maud,
We hebben je al gefeliciteerd via de telefoon maar nu lezen we pas dat je ook nog Cum Laude geslaagd bent. Helemaal super en je hebt het ook verdiend zo hard als je er voor geleerd hebt.
En eindelijk die spanning weg van komt het wel goed met mjjn gastgezin. Lijkt ons een leuk gezin, lekkere jonge "ouders" en een lief zusje. Zelfs een hond en cavia om mee te knuffelen. Maar eerst het Nepal avontuur. Lieve Maud, een hele goede reis en ga van alles genieten daar in Nepal. Tot vlug. Lieve groetjes en xxjes.

Robert

????????

Oma Mien

Oma is weer aan het google geslagen en heb je nieuwe school al gezien (van binnen en van buiten)mooie school verder de omgeving wat verkend zag er heel chic uit ben daarna de stad nog even in gegaan heb daar ook van alles gezien wel allemaal(druk-druk-druk)groetjes Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!