Mijn High School jaar in Mexico.

Examenstress, maar vooral heel veel geduld.

Het is inmiddels al weer meer dan drie maanden geleden sinds mijn vorige blog. Dit komt omdat er helaas nog niet veel ontwikkelingen zijn rondom het vinden van een gastgezin etc. Nadat ik geaccepteerd was door AFS Mexico had ik goede moed dat een gastgezin snel gevonden zou worden, maar helaas. Het is nu ongeveerdrie en een halve maand geleden sinds mijn acceptatie, maar van een gastgezin is nog geen sprake. Mijn geduld wordt echt op de proef gesteld, zal ik maar zeggen. :)

Inmiddels heb ik sinds vandaag vakantie! De laatste weken hebben vooral in het teken gestaan van leren voor mijn examens. Ik sta er goed voor, dus van echte examenstress was geen sprake, maar het is toch altijd spannend. Het eindexamen telt namelijk voor 50% mee voor het eindcijfer, dus wel belangrijk dat ik ze goed maak.
Ik ben uiteindelijk erg tevreden over hoe ik de meeste examens gemaakt heb, alleen wiskunde viel erg tegen. Het is natuurlijk altijd nog afwachten wat de n-term gaat worden, pas dan weet ik mijn uiteindelijke cijfers. Op 16 juni word ik gebeld of ik geslaagd ben, maar daar ga ik wel van uit, haha! :)

Omdat ik toch erg benieuwdben of er toch écht wel naar een gastgezin voor me gezocht wordt, heb ik vandaag contact met AFS opgenomen. Ze hebben me op het hart gedrukt dat ze echt bezig zijn, maar dat ik toch nog even geduld moet hebben.
Kort na dit mailcontact kreeg ik een mail van AFS met informatie over het aanvragen van mijn visum dat ik nodig heb om een jaar te mogen verblijven in Mexico. Dit was erg veel informatie, wat ook best onduidelijk beschreven stond. Samen met mama heb ik hier de hele middag op zitten puzzelen en uiteindelijk zijn we er zo ongeveer uitgekomen. Het komt er op neer dat ik verschillende documenten bij de gemeente moet laten legaliseren, daarna moet ik er bij de rechtbank in Den Bosch een 'apostillestempel' op laten zetten. Op het moment dat ik een gastgezin heb en de school waar ik naartoe ga bekend is, moet ik naar de Mexicaanse ambassade om mijn daadwerkelijke visum aan te vragen.

Deze periode ga ik ook nog een heleboel andere leukedingen doen. Woensdag 1 juni vertrek ik met mama voor een paar dagen naar Londen, als cadeau voor mijn examen. Op 18 en 19 juni heb ik een AFS-weekend, waar ik alle studenten ontmoet die ook naar het buitenland gaan. Erg leuk! En op 20 juni vertrek ik, alleen, maar wel met een groep, naar Nepal voor twee weken. Erg spannend, maar ik kijk er echt naar uit!

Een erg drukke en leuke periode, en hopelijk wordt er EINDELIJK een gastgezin gevonden. Maarja, geduld is een schone zaak.. ;)

Maud

Reacties

Reacties

Inge

Vervelend dat je zo ontzettend lang moet wachten op je gastgezin. We zijn allemaal heel erg benieuwd waar je ergens geplaatst zal worden. Nog een klein beetje geduld.... dan komt het vast allemaal in orde.
Nu eerst genieten van alle mooie reisjes die je gaat maken. Je hebt het echt verdiend..kanjer!

Mary

Fijn dat je er zo goed voor staat en dat je geen examenstress heb. Dit heb je natuurlijk aan jezelf te danken omdat je altijd zo hard werkt.
Hopelijk wordt je geduld snel beloond.

Peter en Mieke

Lieve Maud, fijn dat je examens er nu op zitten. Nu dat hoofdje maar lekker leeg maken met allemaal leuke dingen. En vrijdag gala. We zijn heel benieuwd hoe je dat gaat vinden. Veel lieve groetjes van opa en oma uit Griekenland. Doei xx

Pascal & Anja

Jeetje dat duurt en dat duurt zeg. Inderdaad erg vervelend en hierdoor toch wel wat stress. Wij kunnen ons voorstellen dat je nu toch wel wilt weten waar je het komende jaar terecht komt, ha, ha :)! Maar goed het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen. Geniet maar lekker van al die mooie avonturen die je tegemoet gaat maar ook dat zal wel lukken ...... toch!

Henk

Met het examen zit het wel goed zo te zien. Hopelijk wordt er ook snel een gastgezin gevonden. Veel plezier met de komende dingen en leuk dat je je vleugels steeds meer uitslaat. Kunnen je papa en mama het nog wel bijbenen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!