Mijn High School jaar in Mexico.

Het einde komt langzaam in zicht.

Ā”Hola a todos en Holanda!

Weer een nieuwe update!

Semana Santa was een super leuke vakantie. Ik heb hele leuke dingen gedaan; lekker gegeten, kerken bekeken, en een processie gezien. Semana Santa is de 'heilige week' en er worden allerlei activiteiten georganiseerd met relatie tot het katholicisme. Deze week is erg belangrijk voor de Mexicaanse bevolking. Iedereen heeft vakantie en gaat leuke dingen doen met het gezin.
De meeste scholen hebben na Semana Santa nog een week vrij, Semana de Pascua (paasweek), maar mijn school niet. Dit komt omdat wij al zoveel vakantie hebben gehad in de winter, en omdat school alweer afgelopen is op 26 mei.

Ja, aan alles is langzaam een einde aan het komen. Morgen is het alweer mei en dan heb ik nog 4 weken school voordat het officieel is afgelopen.

Het is nog niet helemaal zeker, afs moet namelijk nog toestemming geven, maar ik ga van 8 t/m 14 mei samen met een vriendin van afs op reis naar Baja California Sur. Ik heb daar heel erg veel zin in.
En 20 t/m 24 mei ga ik ook nog een reisje maken met afs naar de staten rondom Mexico-Stad en ga ik o.a. ook de piramides van Teotihuacan bezoeken.
Dus dan heb ik niet meer zo heel veel school, haha!

Ook wil ik wanneer ik terugkom een officieel DELE examen gaan doen. Zo kan ik dus officieel aantonen dat ik een bepaald Spaans niveau heb behaald. Ik wil dit examen op B2 niveau gaan doen. Dit wordt nog goed oefenen met mijn Spaanse lerares hier, maar het komt vast goed.
Doordat ik dit examen wil gaan doen (het wordt afgenomen op vrijdag 14 juli in Utrecht), heeft dit consequenties voor de datum waarop ik terugkeer. Ook dit moet nog goedgekeurd/geregeld worden door afs, maar de bedoeling is dat ik een week eerder terug ga komen dan de geplande datum. Dus, ipv dat ik vlieg op vrijdag 14 juli en op zaterdag 15 juli in Nederland aankom, vlieg ik op vrijdag 7 juli en kom ik op zaterdag 8 juli aan in Nederland.
Dus jullie moeten je spandoeken met "welkom thuis Maud" dan al een week eerder afmaken ;)

Deze vrijdag ben ik gezellig met Alondra en Diana gaan eten in een sushi restaurant en daarna zijn we bij mij thuis gaan zwemmen. Dit was heel gezellig.
Gisteren ben ik met Liz, Victor en Cami naar het 'Festival de Comunidades Extranjeras' geweest. Het is een soort beurs waar heel veel landen over de hele wereld een kraampje hebben en daar specialiteiten van het land laten zien. Nederland had ook een kraampje. Deze was helemaal oranje met een grote molen. Er werd Heineken bier, stroopwafels en klompjes verkocht. Ook konden mensen op de foto in grote klompen schoenen omringd door tulpen. Heel erg leuk!

Liz moest hier aanwezig zijn met haar eigen bedrijfje wat ze heeft opgericht. Dit bedrijfje zorgt ervoor dat mensen die vanuit het buitenland naar Queretaro komen goed worden opgevangen en alle hulp krijgen die ze nodig hebben om goed te kunnen integreren in Mexico.

Dit weekend is een lang weekend. Maandag heb ik namelijk nog een dagje vrij ivm de Dag van de Arbeid. Vind ik helemaal niet erg, want een dagje minder om 06.00 uur opstaan is alleen maar meegenomen.

Entonces, nos vemos muy pronto, solo falta un poco mƔs de dos meses. Los quiero mucho mi familia, y los quiero ver pronto, pero tambiƩn soy muy feliz aquƭ. MƩxico es un paƭs maravilloso y voy a extraƱar la gente aquƭ mucho. TambiƩn el clima, porque estƔ mucho mejor aquƭ que en Holanda. Pero bueno, cada paƭs tiene sus cosas que son buenos y malos.
Ā”Nos vemos, adiĆ³s!

Tot de volgende blog!

Maud

Reacties

Reacties

Inge

Hola!
Wat heerlijk dat je weer zo genoten hebt de afgelopen tijd! De reisjes houden maar niet op en af en toe ben je ook nog even op school. Ha ha. Wat een heerlijk leven. Superleuk dat je samen met Monika op reis gaat naar Baja California Sur. Ik heb het even opgezocht, ook weer een erg mooi stukje Mexico, denk ik. En gelukkig ga je ook nog de tempel Teotihuacan bezoeken. Die moet je toch wel echt gezien hebben voordat je weer naar huis komt.
Je thuiskomst zal nu een weekje eerder zijn dan verwacht. Fijn hoor, hoeven we maar 1x naar Schiphol (: Eerst Sarah en Gaia afzetten en jou lekker weer mee naar huis nemen op dezelfde dag. Ik verheug me er nu al op. Ga nog even goed oefenen op je Spaans dan komt het met dat examen helemaal goed. Dat weet ik zeker.
Veel plezier weer de komende tijd en wens Liz alvast veel sterkte met haar bevalling, dat gaat nu niet lang meer duren. Spannend!!
Doei en een dikke kus!

Robert

Los quiero ver pronto tambien. Het is nu lang genoeg geweest zullen we maar zeggen :)
Geniet nog van de laatste weken maar dat komt wel goed want er staat nog genoeg op het programma. Safe travels xxx

Peter en Mieke

Lieve meid, wat een beerlijk vooruitzicht heb je weer. Super leuk dat je samen met je vriendin een weekje op vakantie gaat. We zijn weer heel benieuwd wat je daar weer allemaal gaat zien en beleven. En dan een week later ook nog met AFS naar Mexico stad en omgeving. Super leuk.
En inderdaad er blijven niet veel schooldagen meer over.
Wij vinden het niet erg hoor dat je een weekje eerder thuis bent ha...ha. Kunnen we je weer eens lekker knuffelen.
Misschien ga je de hele bevalling wel missen met de komende reisjes. Heb je er ineens een gastbroertje bij als je terugkomt.
Nou lieve meid, nog even je best doen op je Spaans en dan alvast een hele leuke vakantie.
Doeiiiiii xx

Opa Theo & Oma Mien

Hallo Maud:
Wij lezen dat je weer veel leuke dingen gedaan hebt met je Mexicaanse vriendinnen, lekker eten en zwemmen bij je gastouders thuis. Maar wat er nog allemaal op de planning staat, twee reisjes met AFS een naar Baja California Sur en dan nog naar de Staten rondom Mexico stad het kan niet op bij jou. Maar dat komt natuurlijk omdat je in Mexico niet zoveel vacantie krijgt, want het schooljaar duurt nog tot 26 mei !!!. Dat je een Week eerder naar huis komt om in Nederland examen te doen, vinden wij alleen maar fijn het is lang genoeg geweest. Wat ons betreft mag je ook in juni naar huis komen, want die maand heb je niets gepland staan. Tot slot Maud de onderste alinea heb ik vertaald, volgens mij staat er ik zal weer blij zijn als ik bij Oma & Opa ben ? Maud nog veel plezier en twee leuke uitstapjes en tot over 69 dagen. Groetjes: Oma & Opa xxxxxx

Opa Theo & Oma Mien

Hallo Maud:
We lezen dat je weer veel leuke dingen hebt gedaan met je Mexicaanse vriendinnen lekker gegeten en zwemmen bij de gastouders thuis. Ook nog met Liz, Voctor en Cami naar een beurs geweest, met een Hollands standje van Heinikken. En wat gaan we nog meer doen een uitstapje naar Baja California Sur, daarna nog even naar de Staten rondom Mexici stad het kan niet op. Maar ja je moet wel iets verzinnen, omdat je in Mexico toch al zo weinig vakantie krijgt !!!! Maar er is nog meer goed nieuws, een week eerder naar huis, zodat je in Nederland je examen kan gaan doen in Utrecht. Voor ons mag je zelfs in Juni al naar huis komen want daar heb je nog niets gepland staan, wij vinden het lang genoeg geweest. Maud tot slot de laatste alinia heb even vertaald, volgens mij staat er ik zal blij zijn als ik weer bij Oma & Opa ben. Maud wij wensen jou nog veel plezier en twee fijne reisjes met AFS en tot over 69 dagen Groetjes Oma & Opa

Opa Theo & Oma Mien

Hallo Maud:
We lezen dat je weer veel leuke dingen hebt gedaan met je Mexicaanse vriendinnen lekker gegeten en zwemmen bij de gastouders thuis. Ook nog met Liz, Victor en Cami naar een beurs geweest, met een Hollands standje van Heinekken. En wat gaan we nog meer doen een uitstapje naar Baja California Sur, daarna nog even naar de Staten rondom Mexico stad het kan niet op. Maar ja je moet wel iets verzinnen, omdat je in Mexico toch al zo weinig vakantie krijgt !!!! Maar er is nog meer goed nieuws, een week eerder naar huis, zodat je in Nederland je examen kan gaan doen in Utrecht. Voor ons mag je zelfs in Juni al naar huis komen want daar heb je nog niets gepland staan, wij vinden het lang genoeg geweest. Maud tot slot de laatste alinia heb even vertaald, volgens mij staat er ik zal blij zijn als ik weer bij Oma & Opa ben. Maud wij wensen jou nog veel plezier en twee fijne reisjes met AFS en tot over 69 dagen Groetjes Oma & Opa xx

Opa Theo & Oma Mien

Hallo Maud:
We lezen dat je weer veel leuke dingen hebt gedaan met je Mexicaanse vriendinnen lekker gegeten en zwemmen bij de gastouders thuis. Ook nog met Liz, Victor en Cami naar een beurs geweest, met een Hollands standje van Heinekken. En wat gaan we nog meer doen een uitstapje naar Baja California Sur, daarna nog even naar de Staten rondom Mexico stad het kan niet op. Maar ja je moet wel iets verzinnen, omdat je in Mexico toch al zo weinig vakantie krijgt !!!! Maar er is nog meer goed nieuws, een week eerder naar huis, zodat je in Nederland je examen kan gaan doen in Utrecht. Voor ons mag je zelfs in Juni al naar huis komen want daar heb je nog niets gepland staan, wij vinden het lang genoeg geweest. Maud tot slot de laatste alinia heb even vertaald, volgens mij staat er ik zal blij zijn als ik weer bij Oma & Opa ben. Maud wij wensen jou nog veel plezier en twee fijne reisjes met AFS en tot over 69 dagen Groetjes Oma & Opa xx

Opa Theo & Oma Mien

Hallo Maud:
We lezen dat je weer veel leuke dingen hebt gedaan met je Mexicaanse vriendinnen lekker gegeten en zwemmen bij de gastouders thuis. Ook nog met Liz, Victor en Cami naar een beurs geweest, met een Hollands standje van Heinekken. En wat gaan we nog meer doen een uitstapje naar Baja California Sur, daarna nog even naar de Staten rondom Mexico stad het kan niet op. Maar ja je moet wel iets verzinnen, omdat je in Mexico toch al zo weinig vakantie krijgt !!!! Maar er is nog meer goed nieuws, een week eerder naar huis, zodat je in Nederland je examen kan gaan doen in Utrecht. Voor ons mag je zelfs in Juni al naar huis komen want daar heb je nog niets gepland staan, wij vinden het lang genoeg geweest. Maud tot slot de laatste alinia heb even vertaald, volgens mij staat er ik zal blij zijn als ik weer bij Oma & Opa ben. Maud wij wensen jou nog veel plezier en twee fijne reisjes met AFS en tot over 69 dagen Groetjes Oma & Opa xx

Opa Theo & Oma Mien

Hallo Maud'.
Ik ga het voor de derde keer proberen, jou een berichtje te sturen maar telkens mislukt het.
We hebben gelezen dat je weer veel leuke dingen op de planning met een vriendin van AFS naar Baja Callifornia Sur en met AFS naar de Staten rondom Mexico Stad, het kan niet op met jou. Tussen door ook nog met Liz, Viktor en Cami naar een beurs geweest, met ook nog een Hollands stand van Heinikken. Dat je misschien ook een week eerder naar huis komt voor het examen Spaans in Utrecht.
Wat ons betreft mag je ook in Juni naar huis komen want daar heb je nog niets geplant staan. Wij vinden dat je in Mexico maar weinig vakantie krijgt, want het schooljaar eindigt ook pas op 26 Mei en pasen is pas voorbij !!!!!. Maud tot slot de onderste alinia van je blog heb ik even vertaald, volgens mij staat er, wat zal ik blij zijn als ik weer bij Oma & Opa ben. Maud nog veel plezier de laatste weken en nog twee fijne uitstapjes. Groetjes: Oma & Opa xx

Opa Theo & Oma Mien

Hallo Maud'.
Ik ga het voor de derde keer proberen, jou een berichtje te sturen maar telkens mislukt het.
We hebben gelezen dat je weer veel leuke dingen op de planning met een vriendin van AFS naar Baja Callifornia Sur en met AFS naar de Staten rondom Mexico Stad, het kan niet op met jou. Tussen door ook nog met Liz, Viktor en Cami naar een beurs geweest, met ook nog een Hollands stand van Heinikken. Dat je misschien ook een week eerder naar huis komt voor het examen Spaans in Utrecht.
Wat ons betreft mag je ook in Juni naar huis komen want daar heb je nog niets geplant staan. Wij vinden dat je in Mexico maar weinig vakantie krijgt, want het schooljaar eindigt ook pas op 26 Mei en pasen is pas voorbij !!!!!. Maud tot slot de onderste alinia van je blog heb ik even vertaald, volgens mij staat er, wat zal ik blij zijn als ik weer bij Oma & Opa ben. Maud nog veel plezier de laatste weken en nog twee fijne uitstapjes. Groetjes: Oma & Opa xx

Opa Theo & Oma Mien

Hallo Maud;
Ik ga nog een poging wagen jou een bericht te sturen, het is al drie keer mislukt.
We lezen dat je weer veel leuke dingen gedaan hebt, met je vriendinnen lekker eten en zwemmen bij je gastouders thuis. Maar er staat nog van alles op de planning, met een vriendin van AFS naar Baja California Sur en met AFS naar de staten rondom Mexico stad het kan niet op bij jou. Ook nog goed nieuws misschien een week eerder naar huis, wij kijken er op uit Maud het is lang genoeg geweest. Tussen door ook nog met Liz, Victor en Cami naar een beurs geweest, met ook nog een Hollandse stand van Heinikken. Maar je kan misschien ook in Juni naar huis komen want voor die maand heb je nog niets geplant staan. Want wat krijg je in Mexico toch weinig vakantie, en het schooljaar sluit ook pas op 26 Mei terwijl Pasen pas voorbij is !!!!! Maud tot slot ik heb de laatst alinia van jou blog vertaald, daar staat volgens mij, wat zal ik weer blij zijn als ik bij Oma & Opa ben. Maud nog veel plezier de laatste weken en twee leuke uitstapjes. Groetjes: Oma & Opa en tot over 69 dagen. xxx

Opa Theo & Oma Mien

Hallo Maud;
Het wil maar niet lukken jou een bericht te sturen, daarom ga ik het weer opnieuw proberen. Zoals wij in jou blog lezen heb je weer verschillende leuke dingen gedaan, lekker met de vriendinnen eten en zwemmen bij je gastouders thuis. Maar er staat nog genoeg in de planning zoals met een AFS vriendin naar Baja California Sur, daarna ook nog even met AFS naar de staten rondom Mexico stad. Het blijft maar duren en het kan niet op met jou, want je hebt toch al zo weinig vakantie in Mexico. En dan duurt het schooljaar nog eens tot 26 Mei terwijl je pas paas vakantie hebt gehad, hoe hou je het vol Maud !!!! Maar er is misschien ook goed nieuws een week eerder naar huis, en spaans examen doen in Utrecht, dat zou mooi zijn Maud want het is lang genoeg geweest. Je kan ook in Juni naar huis komen, want daar staat nog niets gepland. Maud tot slot de laatste alinia van je blog heb ik even vertaald, daar staat volgens mij, wat zal ik weer blij zijn als ik Oma & Opa zie. Maud nog een paar fijne weken op school, voor zover je der bent, met nog twee mooie uitstapjes. Groetjes: Oma & Opa en tot over 69 dagen xxx

Toos van Ostade

Met veel plezier lees ik je blog. Wat goed van jou om in een jaar zo goed Spaans te leren.
Geniet van de fijne dingen en vakantie, en een goede vlucht naar huis ! ???????? Toos

Toos van Ostade

Hallo. Maud
Met plezier lees ik elke keer weer je blog.wat goed van jou om in een jaar zo goed Spaans te leren. Geniet van de fijne dingen en vakantie , een veilige vlucht naar huis ???????? Toos

Toos van Ostade

????? Dit ging fout moet natuurlijk zijn ???? ???????? ????

Pascal en Anja

Hola Maud,

Complementar si bueno EspaƱol.
Mi EspaƱol no es tan bueno.
Tengo casi el fin del libro EspaƱol A1, pero mi gusta el idioma.
Soy muy motivado.
Espero que yo me puede ayudar mi EspaƱol.
A dos meses mi sobrina.

Besos y saludos,

Tio Pascal y tia Anja

Mary

Hoi Maud, wij zijn 2 weken naar Spanje geweest wij verstonden er geen bal van. Vandaag zijn we weer thuis gekomen en deze taal versta ik gelukkig wel. Veel plezier met alle dingen je je nog gaat doen.

Groetjes 4M

Nikki

Hoi Maud! Ik zou ook heeeeel graag een high school jaar in Mexico willen volgen maar ik heb ngo wat vragen ook namens mijn ouders zou ik die aan jou mogen stellen?? Zo ja wil je mij dan mailen op nikki.snoeren01@gmail.com? Zou heel fijn zijn. Veel plezier nog daar he het klinkt super leuk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!