Mijn High School jaar in Mexico.

Maart

Hallo iedereen!

Even weer een nieuwe blog, want dat is een tijd geleden!

Ik ben nog steeds erg gelukkig in Mexico, hoewel ik op sommige momentjes wel even naar huis zou willen. Dit komt dan soms door de situatie thuis. Opzich gaat alles goed thuis, maar soms zijn er wat miscommunicaties of worden dingen vergeten die belangrijk voor mij zijn. Op dat soort momenten denk ik maar dat iedere familie zijn 'dingetjes' heeft en dat niemand perfect is.
Ook, zoals ik wel vaker aangegeven heb, mis ik mijn vrijheid van transport een beetje. Gewoon de fiets kunnen pakken bedoel ik dan, haha.

Maar over het algemeen zou ik hier best kunnen wonen. Ik vind Mexico een fantastisch land met een veel beter klimaat dan in Nederland. Het eten is super lekker en mijn Spaans wordt steeds beter.
Ik denk dat een jaar in een ander land genoeg is om de basis te leren over de cultuur en redelijk goed te taal te leren spreken, maar om Mexico écht helemaal door en door te leren kennen zou ik er eigenlijk nog een jaar aan vast moeten plakken. Dit is niet mogelijk, maar ik weet wel echt al zeker dat ik terug ga keren!

Ik heb niet heel erg veel speciale dingen gedaan deze periode.

Wat wel leuk was dat een jongen uit Belgie langs kwam in Queretaro. Ik heb hem ontmoet op het begin kamp van AFS. Hij was ook een deelnemer van het AFS programma, en woonde eerst in Palenque, maar is inmiddels uit het AFS programma gestapt. Hij reist nu alleen door Mexico.
Het was heel erg leuk om weer even Nederlands te praten en onze ervaringen te delen.

Het weekend van 17 maart tot 22 maart was ik alleen thuis. Ik heb toen gezellig dingen gedaan met vriendinnen. Op vrijdag ben ik met Karyme naar La Bella y La Bestia geweest. Ik ben niet zo'n fan van Disney films, maar hij was wel vermakelijk. Ik wilde hem eigenlijk alleen zien omdat Emma Watson de rol van Bella speelt, haha. Zondag ben ik naar het huis van Valería gegaan. Haar hele familie was aanwezig en we hebben lekker hamburgers gegeten. Daarna zijn we nog naar het centrum geweest. Op maandag heb ik stroopwafelcake gebakken. Hij smaakt zoet, maar erg lekker.

Inmiddels is ook de hele verbouwing afgerond. We hebben een extra verdieping met 2 kamers, en een dakterras. Ook de tuin is heel mooi geworden.

Op zaterdag 1 april stond de Babyshower van Liz gepland. Op vrijdag kwam Karyme al naar mijn huis, om het hele weekend te blijven logeren. Dit was super gezellig. Ook stond vrijdag de directe familie al op de stoep om ons zaterdagochtend te kunnen helpen met de voorbereidingen.

Zaterdag begonnen we al vroeg met de voorbereidingen en waren we net klaar om 14.00 uur, de tijd wanneer de Babyshower zou beginnen. Alles was heel erg mooi. Victor had Spaans gekookt, wat ook super lekker was. Ik was wel erg blij dat Karyme was, dan had ik toch een beetje aanspraak. Anders was het wel saai geweest.
Vriendinnen van Liz hadden ook wat spelletjes georganiseerd. Rond 19.00 uur was het merendeel van de vrouwen vertrokken. Alleen de directe familie bleef nog.

Helaas was er ook slecht nieuws. Ik ben erg ziek geweest. Dagenlang koorts, hoesten, hoofdpijn, en pijn in heel mijn lichaam. Het was heel raar, want ik ben echt nooit ziek. Ik heb het een paar dagen aangekeken, maar toen ik na 3 dagen nog steeds koorts had, en mijn zich wazig werd, heb ik aangegeven naar de dokter te willen.
Hier heb je niet echt een huisarts. Je hebt hier (commerciële) apothekers zaken. Dit zijn meer drogisterijen. Hier heb je dan een apart kamertje waar je een gratis consult krijgt. Je kan geen afspraak maken en moet gewoon gaan zitten wachten. Er schieten mensen voor en het gaat allemaal heel sloom. Ik heb met mijn zieke hoofd wel een uur in een veel te warme kamer op een ongemakkelijk stoeltje moeten wachten. Het consult begint met de vraag of ik als eens eerder bij hun ben geweest, dan persoonlijke gegevens intypen. Vervolgens wordt er gevraagd waar ik last van heb, worden mijn oren en keel gecontroleerd en verder niks. Dan gaat de dokter minstens een half uur (voor mijn gevoel dan), (het is in ieder geval 75% van de hele afspraak) medicijnen in de computer intypen (er moet natuurlijk geld verdient worden). Ik kreeg 2 pijnstillers mee en 2 antibiotica.
Toen ik eindelijk weer thuis was, was mijn temperatuur weer 1 graad gestegen (naar 39 graden). Ik ben toen maar snel begonnen met mijn 'kuur' en deze gewoon braaf geslikt.
In totaal ben ik 5 dagen in bed gebleven. Daarna ben ik weer naar school gegaan, hoewel dat in eerste instantie wel erg vermoeiend was.
Inmiddels ben ik weer helemaal beter, maar het was niet fijn om in een ander land ziek te zijn. Als ik heel eerlijk ben heb ik toch iets meer vertrouwen in Nederlandse dokters ;).

Inmiddels heb ik bijna vakantie ivm Semana Santa. Ik ga leuke dingen doen!

Inmiddels ben ik hier al bijna 8 maanden en heb ik nog maar 3 maanden te gaan. Het gaat nu echt vreselijk snel.

Ik ga er nog 3 hele leuke maanden van maken!

Tot de volgende blog!

Maud

Reacties

Reacties

Peter en Mieke

Lieve Maud,
wat fijn om weer een blog van je te lezen. Net eerst even de foto's bekeken. Wat een "feest" is dat geweest met die babyshower! Zijn al die hapjes zelf gemaakt? Wel fijn dat je je vriendin Karyme ook mocht uitnodigen.
Gelukkig ben je ook weer helemaal opgeknapt van je griep. Kun je lekker gaan genieten van je vrije Semana Santa week!
Dag lieve meid, we kijken al weer uit naar je volgende blog.
Dikke knuffel xx

Inge

Hey meissie! Gezellig om weer een blog van je te ontvangen. Jullie huis is vast erg mooi geworden na de verbouwing. De tuin zie ik op de foto's. Heb je al een keer een duik genomen in jullie zwembad? Die babyshower is wel iets heel groots daar in Mexico en dan is de baby nog niet eens geboren! Wordt dit straks nog eens dunnetjes over gedaan als de baby er is?? Het ziet er allemaal prachtig en luxe uit, hoor!
Gelukkig ben je weer helemaal beter want ziek zijn zo ver van huis is niet fijn. Deze week nog een paar dagen school en dan heb je lekker weer een week vrij. Joehoe!!!! Dat wordt genieten.
Dikke kus en een knuffel en tot snel!!!xxx
(ps nog 101 dagen voordat je weer thuis bent, haha, we gaan aftellen...)

Opa Theo & Oma Mien

Hai Maud; Desondanks je aangeeft, erg gelukkig te zijn in Mexico met een kleine kanttekening toch ook eventjes naar huis te willen. doordat er kleine miscommunicaties zijn. Beginnen wij toch uit te kijken naar de dag dat we je weer in levende lijve kunnen zien. Je schrijft ook dat je nog een keer terug gaat, maar of het dan net zo zal zijn als nu, zou best wel eens tegen kunnen vallen. Want het zegt genoeg dat je het weer fijn vond, een keer Nederlands te praten met die jongen uit Belgie. Wij denken toch dat in Nederland jou toekomst ligt, ook al is het in Mexico mooi en warmer. Hier kan je overal lekker je fiets pakken, en later je eigen auto. Verder was het weer een mooi en fris tuintje met een zwembadje. De week alleen thuis was ook goed verlopen lazen wij met je vriendin Karyme, samen naar de Disney films en het centrum geweest leuk hoor. En dan de feest hapjes voor de babyshower, want het is bij diverse gelegenheden feest in Mexico daarvan zouden wij nog iets kunnen leren !!!!!.
En tot slot Maud ziek worden in Mexico lijkt me geen pretje, al is ziek worden zo ie zo niet fijn. Maar hier is de weg naar een dokter volgens ons toch eenvoudiger als daar. Maud we gaan lekker aftellen maar eerst nog een fijne week vacantie (Semana Santa) wat het betekent geen idee. Nog dikke knuffel en kus van Opa & Oma xxxxx

Robert

Leuk om weer een nieuwe blog te lezen. Deze keer rondom de baby want dat begint ook aardig op te schieten. Als Andre er net is moet jij al naar huis en mss heb je dan wel helemaal geen zin meer om te gaan. Zet hem op de laatste maanden moet voor jou geen probleem zijn.

Pascal en Anja

Hoi Maud,
Nou dan nog even een verlaat berichtje van ons. Hebben geen mail ontvangen dat er weer een blog klaar stond dus vandaar dat wij deze nog niet gezien hadden. Leuke en minder leuke dingen meegemaakt lezen we maar ja dat hoort erbij. Geniet er nog lekker van meid en tot snel.
Liefs one Pascal en tante Anja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!