Mijn High School jaar in Mexico.

Kerst in Queretaro.

Hallo!

Allereerst wil ik nogmaals iedereen een heel gelukkig nieuwjaar wensen!

Ik heb in de afgelopen weken zoveel meegemaakt, dat het me niet slim leek om álles in een blog te zetten. Deze blog zal daarom gaan over kerst. De volgende over Orlando, Disney en nieuwjaar.

Kerst wordt hier gevierd op 24 december. Ik had begrepen dat we naar Mexico-Stad zouden gaan om het daar te vieren, maar dat was niet het geval. We zouden het toch gewoon thuis vieren met wat familie. De moeder en zus van Liz kwamen al op 23 december aan (zij wonen in Mexico-Stad).

Op 24 december zouden we in totaal met 11 mensen zijn. Daar moesten dus ook cadeautjes voor gekocht worden. Ik vond het wel zo normaal om voor iedereen toch wat te kopen. Voor Liz, Victor en Cami kon ik nog wel wat verzinnen, maar voor de anderen was het toch een stuk lastiger. Uiteindelijk heb ik voor iedereen wat gekocht. Dat heeft me wel een hele dag in het winkelcentrum gekost, maar toch; missie geslaagd.

Toen kwam de dag zelf. De overige gasten zouden pas 's avonds om 22:00 uur komen. Zelf vond ik dit een beetje laat, zeker als er ook kinderen bij zijn.
In de ochtend wilden de dames (Liz, haar moeder, zus én Cami) hun nagels laten doen. Toen kon ik natuurlijk niet achterblijven. Ik vind gelakte nagels helemaal niet handig eigenlijk, maar ook dit is weer een ervaring; met de halve familie in een salon zitten om de nagels te laten lakken.

Daarna moesten we weer terug naar huis om het eten klaar te maken voor iedereen. We zouden weer Picadillo maken met kalkoen, hetzelfde als met Thanksgiving. Dit was super veel werk om dit voor 11 personen te maken. Daarna zou Victor nog verschillende dingen koken. Het kwam erop neer dat er echt veel te veel eten was.

Om 22:00 uur was het eindelijk tijd om te gaan eten. We zaten weer allemaal op ons opperbest in pak en jurk aan het diner. Cami en Pablo (jongen van 12, zoon van nicht van Liz) waren na 5 min. al klaar en gingen toen van tafel. Cami was erg moe dus is op de bank gaan slapen.
We hebben nog meedere gangen gegeten, maar er was heel erg veel eten over.

Na het eten was het tijd voor de cadeautjes. Cami had zich hier al dagen op verheugd, maar was dus al in slaap gevallen. Zij moest dus wakker gemaakt worden en dit was niet zo'n succes. Ze was heel chagerijnig dat ze wakker gemaakt werd en dit zorgde ook meteen voor een wat minder leuke sfeer. Cadeautjes worden hier ook niet omstebeurt uitgepakt, maar door elkaar en heel snel. Zo kreeg ik dus ook niet echt de kans om op het moment van uitpakken diegene die het cadeautje gekocht had te bedanken. Toen ik er de kans voor kreeg heb ik dit natuurlijk wel uitgebreid gedaan.
Maar ik heb bijvoorbeeld van de familie van de nicht van Liz geen bedankje gehad. Dat vond ik wel jammer. Je stopt toch moeite in het kopen van een cadeautje voor mensen die je eigenlijk niet zo goed kent. Maar het geeft sowieso een goed gevoel dat jij toch moeite hebt genomen om iedereen wat te geven, en daar gaat het om.

Ik heb ook erg leuke cadeaus gekregen. Van de zus en moeder van Liz heb ik een haarband, een haarclip, een accessoire voor aan mijn tas en een knuffeltje gekregen. Van Cami heb ik chocolaatjes gekregen. Van Liz, Victor en Cami heb ik een boek over het maken van taco's gekregen (Ik hou echt van taco's), een boek over het maken van torta's en een boek over de geschiedenis van Mexico. Super interessant! Ook heb ik nog een giftcard voor de Zara gekregen.
Ik vind het echt super speciaal dat ik dit allemaal heb mogen krijgen.

De volgende ochtend had Cami ook nog cadeaus van de kerstman zelf gekregen. (avond van de 24e dus van Liz en Victor en de ochtend van de 25e is de kerstman langs gekomen). Ze heeft echt heel erg veel cadeaus gekregen, o.a. een nieuwe fiets en een Ipad. Ze zal het hele jaar wel héél lief geweest zijn.

De ochtend van 25 december kwamen dezelfde mensen weer langs voor ontbijt. Dit was het hoofdgerecht van de avond ervoor. Ik ben niet iemand die heel zwaar ontbijt, dus zoveel heb ik dan ook niet gegeten, maar het was wel heel lekker.

Daarna moest alle troep van de avond ervoor nog opgeruimd worden. Hier hebben we echt heel lang over gedaan, maar uiteindelijk was alles opgeruimd. Ik heb de hele vaat afgedroogd, en dat was nogal wat.

Verder is 25 december hier helemaal niks. Er wordt dan verder niks meer gevierd. We hebben de hele dag dan ook niks meer gedaan. Laat in de middag hebben we onze koffers ingepakt en zijn naar Mexico-Stad vertrokken.
We kwamen daar laat aan en hebben toen met oma en de twee zussen van Liz taco's gegeten. We zouden 2 nachten, voordat we naar Orlando zouden vliegen, bij de familie overnachten. Liz en Cami sliepen bij oma en de ene zus in huis. Ik werd bij het huis van de andere zus afgezet om daar te slapen. Overdag werd ik weer opgehaald door Liz en die dagen hebben we vooral veel shopping mall's gezien.
Een middag ben ik met Marianna (jongste zus van Liz), zij had met een vriend afgesproken, naar een muurschildering van een bekende kunstenaar geweest. Ook hebben we toen in het World Trade Center gegeten. In de top van het gebouw zit een restaurant dat ronddraait zodat je langzaam de hele stad ziet. Het was toen al donker, maar toch gaaf om zo Mexico-Stad te zien.

Op dinsdag 27 december moest ik om 01:30 uur opstaan. Liz en Cami zouden mij komen ophalen om 02:00 uur. Ons vliegtuig naar Orlando zou vertrekken om 5:50 uur. Het was dus lekker vroeg.

We zijn op tijd vertokken en zijn rond 10:00 uur (Orlando tijd) geland in Orlando.

Ik moet toch wel toegeven dat ik tijdens de kerst thuis en Nederland een beetje gemist heb. Met kerst ontbrak het me toch een beetje aan écht familiegevoel.

Tot de volgende blog over Orlando!

Maud

Reacties

Reacties

Pascal & Anja

Hoi Maud,
Toch leuk om Kerst eens op een andere manier te beleven. Ook hier in België kennen ze geen tweede Kerstdag dat is eigenlijk alleen zo in Nederland. En ja Kerst is toch iets om met je eigen familie te vieren maar ook dit is toch weer een belevenis en dit jaar gaan we Kerst gewoon weer met je eigen familie vieren:). Leuk ook dat je cadeautjes hebt gekregen. Geniet er maar gewoon lekker van want voordat je het weet ben je weer terug in ons kleine kikkerlandje. Wij kijken uit naar je volgende blogs.
Groetjes ome Pascal en tante Anja

Inge

Wij hebben jou natuurlijk ook erg gemist met de feestdagen. Maar je hebt toch weer allerlei gave nieuwe ervaringen opgedaan, ik denk aan je nagels lakken met de dames in de salon, eindeloos shoppen en een kerstdiner met het ontbijt. (: Wauw. En je bent toch ook weer erg verwend met allerlei leuke kadootjes. Geweldig toch!Ben ook erg benieuwd naar je belevenissen in Orlando.
Doei weer xxx

Robert

Wel leuk dat oma ook taco's voor jullie had gemaakt, zou ze dat speciaal voor jou gedaan hebben.
Dat van het WTC had ik even gemist maar is wel erg cool.
Ik lees ook nog niks over verveling terwijl de vakantie al weer op begint te schieten en met de kerst hebben we jou natuurlijk ook gemist maar jou kerst was wel een hele bijzondere die je niet zomaar kan overdoen. Leuk hoor.

Peter en Mieke

Wat fijn dat je zulke leuke cadeautjes gekregen hebt van je familie. Nou dat Kerstontbijt is wel wat anders dan een lekker suikerbroodje ha....ha. Maar je bent weer een hele ervaring rijker. Vo,gend jaar ben je weer hier in Nederland bij de kerstboom. We wachten in spanning op je blog over Orlando.
Dag lieve meid xx

Opa Theo & Oma Mien

Wij kunnen het bijna niet bevatten, wat jij allemaal meemaakt (inderdaad heel veel). Het is maar goed dat je een lange vacantie hebt anders zou je moeten spijbelen, om alles te kunnen doen cadeau's kopen nagels laten lakken en dan weer inpakken voor het volgende uitstapje.
Jij hebt met je 18 jaar al meer van de wereld gezien als Oma & Opa met onze 158 jaar samen. Wij denken als het straks 15 juli is dat er een hele sjieke damen thuis komt en op de foto's te zien zie je er erg gezond uit. Ook al is Kerst in Mexico anders dan hier, maar toch ook wel gezellig alleen de volgende Kerst wel weer in Nederland. Dan kan jij misschien wel wat lekkers maken uit de boeken die je gekregen hebt, want die kan Oma niet lezen. Maud ga zo door want de tijd vliegt het is juli voor je daar erg in hebt. Groetjes Opa & Oma xxxxx

Rikie Kluijtmans

HalloMaud
wat weer leuke verhalen je zult een dag boek bij moeten houden om alles te onthouden maar dat gaat jou wel lukken ook hebje mooie foto,s geniet er van want het gaat vlug heel veel groetjes

Yvonne en Jos

Wat maak jij allemaal mee zeg! Wat een mooie ervaring. Geniet er met volle teugen van!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!